O značke
Inštitút bezpečnosti práce (IBP) si za 20 rokov svojej existencie vybudoval pozíciu lídra na slovenskom trhu. Špecializuje sa na komplexné služby v oblasti BOZP, ochrany pred požiarmi a profesionálne školenia pre firmy každej veľkosti.
Problém
S pribúdajúcimi rokmi však čoraz viac narážali na limity svojej vizuálnej identity. Keď sa vedenie rozhodlo posilniť marketingovú komunikáciu, rýchlo sa ukázalo, že pôvodné logo nespĺňa moderné štandardy.
Jeho obmedzená škálovateľnosť komplikovala použitie v digitálnom prostredí, problematická čitateľnosť sťažovala prácu marketingovému tímu a celková vizuálna prezentácia značky nezodpovedala profesionálnej úrovni služieb, ktoré IBP poskytuje.
Stáli sme pred výzvou. Ako premeniť rokmi overenú značku na modernú identitu, ktorá by odrážala expertízu a spoľahlivosť IBP, no zároveň by fungovala v súčasnom svete?

Riešenie
Klientovi sme prezentovali 3 návrhy loga. Pri prezentácii návrhov nového loga sa klient nevedel rozhodnúť medzi variantmi V1 a V3. Vznikla preto konštruktívna debata o smerovaní značky, počas ktorej sme zvažovali viacero faktorov. Naše odporúčanie vychádzalo z jednoduchej, ale dôležitej úvahy – IBP má za sebou 20 rokov budovania dôvery na trhu. Značka sa stala synonymom spoľahlivosti pre stovky klientov.
Príliš radikálna zmena identity by mohla narušiť toto silné puto. Preto sme navrhli evolučný prístup: zachovať charakteristický oválny tvar pôvodného loga, no modernizovať ho pomocou súčasnej farebnosti. Toto riešenie rešpektuje históriu značky a zároveň ju posúva do modernej éry.

Sekundárne logo
Pri návrhoch identity sme mysleli aj na každodenné potreby bezpečnostných technikov IBP. Vytvorili sme preto špeciálne sekundárne logo optimalizované pre pracovné odevy. Kompaktné riešenie spája symbol značky s celým názvom spoločnosti, vďaka čomu sú technici jasne identifikovateľní pri kontrolách priamo v teréne.

Animácia loga
Výsledok spolupráce
Spolupráca s IBP patrila medzi tie, ktoré potvrdzujú význam otvorenej komunikácie v kreatívnom procese. Vďaka rýchlym a konštruktívnym spätným väzbám sme mohli efektívne formovať novú identitu značky.
Aktívny dialóg a vzájomné počúvanie sa pretavili do výsledku, ktorý predčil očakávania oboch strán. Úspech projektu položil základy dlhodobého partnerstva – IBP nám následne zverilo do rúk aj ďalšie projekty rozvoja značky. Je to pre nás dôkaz, že férový a profesionálny prístup prináša nielen kvalitné výstupy, ale aj trvalé vzťahy.
Referencia klienta
Po dôkladnom zvážení sme sa rozhodli osloviť marketingovú agentúru Leiter Advertising, ktorá sa postarala o rebranding našej spoločnosti. Pôsobíme na trhu už viac ako 20 rokov a cítili sme potrebu pridať nový nádych, čo sa nám podarilo dosiahnuť vďaka spoločnému úsiliu. Otvorený prístup, priamočiarosť a talentovaní dizajnéri, ktorí dokázali naše myšlienky premeniť na jasnú víziu, nám umožnili bez väčších komplikácií dosiahnuť našich cieľov. Tým sme otvorili novú éru Inštitútu Bezpečnosti Práce. Sme veľmi vďační za spoluprácu a jednoznačne odporúčame spoločnosť Leiter Advertising ako skvelého partnera pre akúkoľvek marketingovú aktivitu.
Miroslav Štefula
Inštitút bezpečnosti práce
Inštitút bezpečnosti práce
Rebranding 20-ročnej jednotky na trhu v oblasti BOZP
Branding, tvorba loga, animácia, ilustrácie
Case study
